Puur Geluk

Puur geluk. Als ik net een ander straatje was ingeslagen, of drie stappen harder had gelopen, dan had ik die kratten met bevroren botten nooit over de straat zien razen.
  Benieuwd wat hij er verder mee heeft gedaan.. 
En nee.. niet geholpen met opruimen. Voel ik me achteraf toch een beetje schuldig over.

Later op de avond: nog meer geluk!

 En weer kantjeboord, want als ik niet had besloten om tram 14 te laten schieten omdat ik zin had om over de brug te lopen, dan was het spektakel van de vleugellame zwaan me ontgaan.

De zwaan bracht trams en auto´s tot stilstand. Een paar mensen begonnen een beetje achter hem aan te rennen in de hoop dat hij de rivier in zou vliegen, maar niks was minder waar. De trammachinist waagde een poging, maar daar werd de zwaan aggressief van. Totale consternatie.

Uiteindelijk kwam de politie met zwaailichten aangescheurd. Dát had dan ook weer niet gehoeven, maar één van de politiemannen - zich bewust van uniform en status - stortte zich onvervaard op de zwaan, en gooide hem over de brugreling regelrecht in de Vltava. 

Comments